Sivut

keskiviikko 20. lokakuuta 2010

Mielikuvilla pelaaminen on jatkuvasti läsnä politiikan saralla..

Maailma muuttuu jatkuvasti ja niin myös vaikuttamisen keinot. Verkkovaikuttaminen on tullut nopeatempoiseksi. Meillä on erilaisia sosiaalisia medioita ja verkossa toiminen on tullut helpommaksi. Verkon kautta tehdään politiikkaa usealla rintamalla ja mielikuvilla pelaaminen on kokoajan läsnä.
Tässä muutamia ajatuksiani lähiajan median antamasta mielikuvista politiikan saralla. Kirkon ajankohtaisillan jälkeen ollaan uutisoitu Kristillisdemokraattien uusien jäsenten "ryntäyksestä" (tosin pienellä präntillä että ei kymmeniä ehkä satoja uutta jäsentä). Toisaalla kirkosta eroaminen on jatkunut ja heitä on puolestaan kymmeniä tuhansia. Mielenkiintoinen uutisointi ja mittakaava ero?

Paavo Arhinmäki analysoi oikein omassa kannanotossaan 6.10.2010: Vihreiden ja perussuomalaisten keskinäistä nokittelua Arhinmäki pitää hiekkalaatikkoleikkinä, jonka ainoana tarkoituksena on pyrkiä nostamaan molempien puolueiden kannatusta. --  Vastakkainasettelua pyritään synnyttämään erityisesti maahanmuutosta. Todellisuudessa sekä perussuomalaisten "maahanmuuttokriittinen" että vihreiden "maahanmuuttohumaani" linja ovat lähinnä mielikuvapolitiikkaa, joilla on vähän tekemistä käytännön lainsäädäntötyön kanssa.


Vassareiden asialinja ei ilmeisesti ole mediaseksikästä ja siten mielikuvien luonti on haastavaa. Tärkeintä olisi saada kaikki "sateenkaari" ajattelijoiden kannattajajoukot aktivoitumaan omissa sähköisissä verkoissaan ja siten luomaan positiivista henkeä ennen eduskuntavaaleja. Kaikkien äänet on nyt tarpeen ja jokaisen on kannettava pienikin kortensa kekoon! Eikös vassareiden sateenkaariajattelu: "antaa kaikkien kukkien kukkia", "pienyrittäjien puolesta", "pätkä ja silpputyöläisten äänitorvi" yms.. mahdollista kaikkien näkemyksien esille tulon.. Tästä ajattelusta pitää tehdä mediaseksikästä mielikuvamarkkinointia!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti